Wilhelmina ontvangt Marinierskapel

Op vrijdag 14 oktober 2016 geeft het symfonisch blaasorkest de Marinierskapel der Koninklijke Marine vanaf 20.30 uur een prachtig concert in de sporthal Cromstrijen te Numansdorp.

Het concert wordt georganiseerd in een reeks van aansprekende evenementen en concerten ter gelegenheid van het 120-jarig jubileum van Muziekvereniging Wilhelmina Numansdorp.

De professioneel opgeleide musici van de Marinierskapel zijn in staat om moeiteloos van een klassiek getint programma over te schakelen naar een muzikale show met een diversiteit aan stijlen en met virtuoze solisten uit eigen gelederen. Van militaire marsformatie, intiem begeleidingsensemble, uitgebreide bigband, klassiek harmonieorkest of een spetterende coverband; geen muziekstijl ontbreekt op het enorme repertoire. Het orkest staat onder leiding van dirigent majoor Peter Kleine Schaars.

Dat dit orkest muzikaal beslist niet eenkennig is werd de afgelopen jaren regelmatig verklankt op de grote concerten van bijvoorbeeld Sail Amsterdam, de Wereldhavendagen in Rotterdam, Veteranendagen of zelfs een carnavalsconcert in Arnhem. Vele bezoekers hebben genoten van de verrassende combinatie van een veelzijdige band met bekende (pop)artiesten als bijvoorbeeld Jeroen van der Boom, Di-Rect, Anita Meyer en Ellen ten Damme.

Muziekvereniging Wilhelmina is dan ook blij verrast en trots dat het gelukt is om dit grote internationaal bekende orkest naar Numansdorp te halen. Het belooft een mooie en afwisselende muzikale avond te worden. Kaarten voor dit fantastische concert zijn vanaf heden te koop, ad 12,- per stuk, bij de voorverkoopadressen in Numansdorp:
  • Plus Supermarkt, Rehobothplein
  • Drogisterij Les Deux, Voorstraat