Het cadeau van Wilhelmina

De jubilerende Muziekvereniging Wilhelmina uit Numansdorp heeft een geweldige muzikale avond aan hun vrienden cadeau gedaan door de Marinierskapel der Koninklijke Marine uit te nodigen voor een concert in Numansdorp. Dat waren de slotwoorden van de presentatrice Margriet de Graaf na een avond fantastische muziek in de sporthal in Numansdorp afgelopen vrijdagavond.

Honderden muziekvrienden waren af gekomen op de aankondiging van dit grootse concert. De Marinierskapel onder leiding van dirigent majoor Peter Kleine Schaars maakte er een waar spektakel van met voor de pauze stukken als Wedding Dance, Espana Rhapsody en het indrukwekkende stuk Pantomime met een prachtige solo van Robbert Vos op euphonium.

Na de pauze vervolgde de Marinierskapel het concert in een geheel andere opstelling, de showopstelling en zowel kleding als muziekstukken waren licht en vrolijk: James Bond Medley, Lustiger Mars, I’ll be there, Michael Bublé. Het programma rijgde zich met diverse prachtige virtuoze solo’s op trompet, basgitaar en saxofoon als een vrolijk lint door de avond heen en zweepte de bezoekers op. Al klappend en zingend kwam het tot een ware apotheose met de Nederlandse Medley en toen volgde natuurlijk de staande ovatie als dank voor deze prachtige muzikale avond.