Verrassend concert Wilhelmina

Zaterdagavond 26 november vond in Sporthal Cromstrijen in Numansdorp het jaarlijkse Najaarsconcert van Muziekvereniging Wilhelmina Numansdorp plaats. Enkele honderden trouwe bezoekers konden genieten van een prachtig verrassend concert van het fanfareorkest onder leiding van Martijn Krijnen.

De jubilerende muziekvereniging sloot dit jaar het 120-jarig bestaan muzikaal af, samen met haar speciale gasten het Lip Stick Percussion Duo: de Hollandse Laura Trompetter en Spaanse Maria Martpay. Deze getalenteerde meiden hebben elkaar leren kennen tijdens hun slag-werkstudie in Rotterdam. Zaterdag traden zij op, samen met het orkest in onder andere A tribute to Lionel en het humoristische The Typewriter en in solo-optredens.

DSC_9051

Het fanfareorkest bracht zeer overtuigende stukken zoals Signature, The Rock en niet te ver-geten The Saba Encounters. Met de componist van dit laatste muziekstuk, Joop van Dijk, is in de aanloop naar het concert toe gerepeteerd om de laatste ‘Puntjes op de i’ te zetten. De muzikale compositie beschrijft de mooie onderwaterwereld rondom het eiland Saba in de Cariben. Door middel van beeld, licht en geluid wist Wilhelmina de sfeer prachtig neer te zetten. Het publiek luisterde aandachtig en keek geboeid naar dit spektakel. Het was een avond vol met krachtige en indrukwekkende fanfaremuziek, afgewisseld met lichte en luchtige arrangementen.

DSC_8859

De presentatie was in de vertrouwde handen van Petra van Rossum.

Muziekvereniging Wilhelmina kijkt terug op een fantastisch jubileumjaar en blikt, na dit mooie concert, vol vertrouwen en met enthousiasme de toekomst in met nieuwe ontwikkelingen en muzikale uitdagingen.