Van een andere planeet!

Van een andere planeet, zo voelden de leden van het Jeugdorkest van Muziekvereniging Wilhelmina uit Numansdorp zich toen ze het festival wonnen.

Afgelopen zaterdag stond in Bergambacht het podium waar de talenten van 8 jeugd- /leerlingorkesten hun muzikale vaardigheden lieten horen. De jury van het Himalaya Music Jeugdfestival was vol lof over het jeugdorkest uit Numansdorp en waardeerde de muziekwerken Suites from The Planets en Baba Yetu zeer hoog waardoor de eerste prijs werd behaald.

Het kleine jeugdorkest Wilhelmina bestaat uit 11 vaste leden en voor deze gelegenheid 1 toegevoegde muzikant. Het is een gevarieerde groep: van beginners tot meer ervaren talenten, in de leeftijd van 11 tot 62 jaar. Mark Hoogendoorn is de vaste dirigent die met groot enthousiasme en doorzettingsvermogen het niveau van het orkest naar een hoger niveau brengt. Hij kreeg daar ook nadrukkelijk waardering voor van de jury. Ook de saxofoon- solisten en de twee slagwerkers van het orkest werden in het zonnetje gezet.

Naast genoemde twee nummers werden nog twee stukken, Adiemus en Cute, gespeeld. Verder staan er regelmatig bekende popsongs, musicalnummers, filmmuziek, enz. op de lessenaar. Hebt u, heb jij, ook zin om muziek te maken, kom dan na de zomervakantie eens langs naar een van de repetities: op maandagavond van 18.45 - 19.45 uur, in het Wilhelmina muziekgebouw, Buttervliet 1A in Numansdorp. Graag tot ziens!

IMG-20230624-WA0009